Enterprise Support

Na 10 maand zwoegen met Corporate drones van Promocontrol eindelijk een promo support pack ontvangen voor een laptop in 2007 aan klant verkocht met een promo voor extra 3 jaar on site garantie. Dit nadat je via de helpdesk in Nederland de boel escaleert om na veel zagen en aangetekende brieven (!) eindelijk iemand van Brolwinkel Belgium NV aan de lijn te krijgen die de boel sinds begin augustus versnelde.

Major exponentiële serie WTF.

Support pack registreren. Staat duidelijk 3Y op de doos. sbs-eu-support.brolwinkel.com/register werkt langs geen kanten in Firefox natuurlijk. Garantie pack nummer registreren, ik krijg 1Y terug.

WTF

Registratie verder submitten. Aanvraag kon niet worden volbracht. Men zal u spoedig contacteren.

WTF

Niet wachten, zelf bellen. Bellen naar Support Desk van Brolcomputers NV. Druk 1 voor Nederlands. Gef uw serienumme rop. Meermaals pogen serienummer van toestel in te geven via telefoon, uiteindelijk lukt dat na 3 pogingen. Zal wel aan mij liggen. Iemand aan de lijn krijgen. Eerst dat ie vraagt is het serienummer van de laptop.

WTF? Bedoelt u dat serienummer dat ik zonet met veel moeite in die f***ing telefoon geduwd heb?
– Ja meneer dat komt nu blijkbaar niet op mijn scherm.

WTF? Da’s precies de gewoonte, ik heb nog *nooit”geweten eigenlijk dat een code die je via de telfoon induwt deftig in hun helpdesk pakket terecht komt en dat ze daar effectief iets mee doen.

En dat zijn dan informatica firma’s. Infomatie-beheer. Goe bezig.

Is het nu echt niet mogelijk om eens systemen op te zetten die ook werken? Waarmee je uw klanten nu eens niet pest?

O ja, en dan bel je als support-soldaatje in naam van je klant. Geef je dan de naam van de klant of op je eigen naam? En welk telefoonnummer? Want de eindklant, die snapt dar de ballen van, dus doe ik dat. Nee, bel niet de klant rechtstreeks, die snapt niet waar het over gaat.

Dan vragen ze natuurlijk, nadat je dan het serienummer doorgeeft, je telefoonnummer. ID-Check meneer. Welk telefoonnummer zou nu in hun systeem zitten? Het mijne? Mijn GSM? Dat van de klant? oei dat ken ik niet. Ha zijn GSM heb ik hier ergens bij de hand. Dju nu denken ze nog dat ik een fraudeur ben.

WTF

tokkel tokkel.

Ja meneer, dat gaat niet want u moet uw support pack binnen de week na aankoop registreren.

WTF? Kijk in uw helpdesk historiek, er is een call dat dat juist het probleem was, het heeft 9 maand geduurd om dat support pack te krijgen.

Kerel snap niet dat dat zo lang duurt om een support pack te activeren. Met handen en voeten uileggen dat dat een promo was van Brolwinkel Belgium NV, afdeling Marketing en Mensenpesterijen, niet van de officiele Europese support helpdesk gecentraliseerde global services desk. En enterprise ook wellicht.

– Mijnheer, kan u eens die promotie doorfaxen?

WTF, ik heb dat al 3 keer doorgemaild, aangetekend verstuurd naar 36 mensen inclusief de Vice President van de Janitorial Affairs. Kijk eens un uw helpdesk historiek jong.

Zucht. De Wereld is om zeep.

Ik ben dit allemaal grondig beu. Electrabel, De Post is dan nog klein bier.

Pissed.